26.3.09

μουντζουρώνεις χαρτιά;

της Βενετίας


[Κατσίμπαλης προς Σεφέρη]

Αθήνα, 29.4.48

... Ας είναι! Δόξα τω Θεώ, και μ' όλες τις κλαψούρες μου, είμαι βράχος! Και θα τη βγάλω πέρα κι αυτή τη μπόρα όπως και τις τόσες άλλες. Δεν τα ρίχνω κάτω. Κι ίσως μια μέρα ξαναβρώ τα κέφια μου και σου ξαναγράψω πάλι όπως τον παλιό καιρό, όταν όλα περάσουνε και ξεχαστούνε. Μη με συνερίζεσαι λοιπόν, και γράφε πότε-πότε, βρε μπαγάσα, τα δικά σου. Να ξέρω τι γίνεσαι, πως τα βολεύεις, τι σκαρώνεις αυτού πέρα. Βρήκες σπίτι; Άπλωσες τα βιβλία σου και τα χαρτιά σου; Καλέμι έπιασες στα χέρια σου, μουντζουρώνεις χαρτιά; Παράτησε το αχ και βαχ-μια κι η ζωή δεν έχει μπέσα-κι εκει που κουβεντιάζεις, κράχ!-σαν τον Πανάγο το Σεβάχ-τα κλείνεις σε μιαν ώρα μέσα!... όπως λέει κι ο φίλος μου ο Κυριαζής.
Το γράμμα μου αυτό υπολογίζω πως θα το λάβεις την ερχόμενη Δευτέρα που θα 'ναι του Αι-Γιωργιού. Σου εύχομαι να τα εκατοστήσεις και

σε φιλώ
Γιώργος


* Το κείμενο είναι η τελευταία παράγραφος της επιστολής 159 του Γ.Κ.Κατσίμπαλη στον Γ.Σεφέρη, απο τον δεύτερο τόμο της αλληλογραφίας τους 1924-1970, που εκδόθηκε πρόσφατα απο τον Ίκαρο, με τίτλο "Αγαπητέ μου Γιώργο".

* Ο πίνακας είναι του Περικλή Πανταζή (1849-1884), απο την έκθεση η νεοελληνική τοπιογραφία απο το 18ο ως τον 21ο αιώνα, στο Ίδρυμα Θεοχαράκη.





* * * * * * *

6 σχόλια:

P. Kapodistrias είπε...

(Κατα)νυκτικά όμορφο! Να είσαι καλά να μάς πλουτίζεις!

Ανώνυμος είπε...

grazias me dear

βενετία

"Ground Control to Major Tom" είπε...

Ευτυχώς που πάντα πίστευα και εισέπρατα στο τέλος, ότι έχεις ανάγκη, στο δρόμο σου το αντικρύζεις...
Και αυτή η επιστολή ήταν αυτό που έπρεπε, τη στιγμή που ήθελα...

Καλό σου βράδυ

Juanita La Quejica είπε...

Είδες την ταινία με τον Καβάφη και τον Πεσσόα;
Κοίτα σήμερα τί μου έστειλαν και σε θυμήθηκα: http://www.youtube.com/watch?v=Y2aog3PuDqg&feature=related

Σταυρούλα είπε...

Σωστός ο Κατσίμπαλης. Δε σταματάμε ποτέ να στενοχωριόμαστε ή να γκρινιάζουμε για κάτι. Κι ό,τι μας ρίχνει να το παλεύουμε. Αυτό ΄ναι ζωή! :)

Αλεπού είπε...

Λεμονάκι,

ο Σεφέρης είναι ο αγαπημένος μου ποιητής και πολύ χαίρομαι που αφιέρωσες στην αλληλογραφία του με τον άλλο σπουδαίο Κατσίμπαλη ένα ποστ σου!