7.4.07

κάτι σαν αντίθεση θανάτου


Ο Παπαδίτσας λάτρευε τα σύνεργα, τις μηχανές, τις μυρωδιές, όλο τον κόσμο του τυπογραφείου. Τα στοιχεία τα ΄λεγε «χελιδόνια».
Σ ένα σημείωμα που μου είχε στείλει, με οδηγίες και παρατηρήσεις για τους τυπογράφους, έγραφε: «Δυό μέρες τώρα έχω τα δοκίμια στα χέρια μου κι έχω παλαβώσει. Ένα-ένα στοιχείο παίζει μπρος και πίσω απ τα μάτια μου, και σαν χελιδόνι πάει κι έρχεται μέσα μου».
Στα πλουμίδια έδινε όνομα: «Να θυμηθούμε να βάλουμε» έγραφε, «τον αστερίσκο-ανεμόμυλο στο τέλος του Εν Πάτμω».
Όταν περνούσε λίγος καιρός χωρίς να μπούμε σε τυπογραφείο-γιατί δεν είχαμε κάποιο βιβλίο για τύπωμα-άρχιζε να αισθάνεται άσχημα. «Δεν πάμε μια βόλτα στο τυπογραφείο , να μυρίσουμε μελανάκι?», μου έλεγε. «Θα μας κάνει καλό!».

Δ.Π.Παπαδίτσα
«Να μου γράφεις, έστω και βαδίζοντας»
Επιστολές στον Ε.Χ.Γονατά (1960-1965)

*Ο τίτλος είναι από την εισαγωγή του βιβλίου: «η φιλία που νιώθω για σένα είναι κάτι το πολύ ιερό, περισσότερο από αδελφικό, κάτι σαν αντίθεση θανάτου…».
Επίσης, είναι ένας τρόπος να ευχηθώ καλή ανάσταση.
(Επίσης, έτσι νιώθω).



* * * * * * *

8 σχόλια:

akindynos είπε...

Χριστός ανέστη Λέμον! Αντίθεση θανάτου η φιλία, πολύ ωραίο.

Ανώνυμος είπε...

Καλή ανάσταση λεμονίτσα , σε όλα.

ellinida είπε...

Xαθήκαμε. Χρόνια πολλά λεμονάκι μου.

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑΑΑΑ!
Αγκαλίτσες και φιλάκια

lemon είπε...

Ακίνδυνε, ολόκληρο το βιβλίο φαίνεται πολύ ωραίο επίσης.

Roxanne, ellinida, δε χανόμαστε με τίποτα, κάπου εδώ γύρω είμαστε συνέχεια όλοι...
:)

Φύρδην-μίγδην, να είσαι καλά!
(Είναι οικογενειακό σας χάρισμα φαίνεται, αγκαλιές, φιλιά και γράψιμο-όλα το ίδιο καλά!)!!

Χρόνια Πολλά, ευχαριστώ, επίσης, σε όλους!

Ανώνυμος είπε...

Χριστός Ανέστη…
Χρόνια Καλά, γεμάτα υγεία και ευτυχία…
Εύχομαι, οι προσδοκίες σου να πραγματοποιηθούν…

Και πάλι, Χρόνια Καλά…

Katerina ante portas είπε...

Χριστός Ανέστη, lemon μου, είθε η ψυχή μας να ανέστη..

ο δείμος του πολίτη είπε...

Χρόνια Πολλά.